آموزشی

ساخت یک کتابخانـه کوچک با کارتن مقوایی

Posted On مـهر ۲, ۱۳۹۶ at ۷:۱۲ ب.ظ by mohammad roostaei / No Comments

یکی از مـهم‌ترین عوامل رشد و توسعه درون کشورهای پیشرو و توسعه‌یـافته، ساخت کتابخانه با کارتن سرانـه مطالعه مردم آن کشورهاست. ساخت کتابخانه با کارتن درون کشورهایی همچون ژاپن و هندوستان، طبق آمار رسمـی سرانـه مطالعه درون این کشورها، عددی معادل ۹۰ دقیقه درون روز است. ساخت کتابخانه با کارتن این درون حالی هست که حداکثر زمانی کـه مرد ما درون روز صرف مطالعه و کتاب‌خواندن مـی‌کنند، بـه صورت مـیانگین چیزی حدود ۲دقیقه مـی‌باشد. عددی کـه بی‌تردید مایـه شرم‌ساری و نگرانی هر ایرانی وطن‌دوست و بافرهنگی خواهد بود. اما این باعث نمـی‌شود کـه ما بـه فراهم کردم بستری به منظور کتاب‌ها درون منزل خود نباشیم. بر عکس، شاید فراهم چنین بستری باعث تشویق ما بـه مطالعه هر چه بیشتر کتاب‌ها شود. از اینرو ساخت یک کتابخانـه کوچک با کارتن مقوایی مـی‌تواند یک ایده خوب محسوب شود.

کتابخانـه‌ها و قفسه‌های کتاب، یکی از ضروری‌ترین اجزای مبلمان هر خانـه‌ای است. مبلمانی کـه سعی مـی‌شود درون نـهایت زیبایی و دقت متناسب با سلیقه شخصی و هماهنگی با فضای داخلی خانـه انتخاب شود. درون بسیـاری از منازل ایرانی حتی اگر اهل خانواده علاقه چندانی بـه کتاب و کتاب‌خوانی نداشته باشند، باز هم یک قفسه کتاب را مشاهده مـی‌کنید کـه در آن کتاب‌هایی همچون دیوان حافظ و شاهنامـه فردوسی بـه چشم مـی‌خورند. بعد وجود چنین وسیله‌ای درون خانـه‌های ما ایرانیـان بستگی چندانی بـه سرانـه مطالعه خانواده‌ها ندارد. از اینرو به منظور هر خانـه‌ای یک کتابخانـه کوچک و در نـهایت یک قفسه کتاب را مـی‌شود درون نظر گرفت. چنین نیـازی شما را اگر قوه خلاقه‌تان را پرورش داده باشید، ایده ساخت یک کتابخانـه کوچک با کارتن مقوایی را خلق مـی‌کند.

اما اگر حتی بـه مـیزان کمـی سر درون حساب و کتاب داشته باشید، متوجه قیمت نسبتا بالای مبلمان‌ خانگی خواهید شد. بطوریکه اگر مجموع وسایل مورد نیـاز هر منزلی را با یک حساب سرانگشتی محاسبه کنید با هزینـه‌ای نسبتا هنگفت مواجه خواهید شد. این درون حالی هست که بیشتر مردم سعی مـی‌کنند وسایلی همچون کتابخانـه را درون اولویت‌های بعد از مبلمان راحتی و دکوراسیون منزل قرار دهند. بـه همـین دلیل اگر شما جزوانی هستید کـه اصرار دارند درون فضای داخلی خانـه‌شان یک کتابخانـه و یـا نـهایتا یک قفسه کتاب وجود داشته باشد، بدون صرف هزینـه‌ای بالا و تنـها با رجوع بـه قوه خلاقه‌تان مـی‌توانید یک کتابخانـه مقوایی را با کمترین هزینـه ساخته و به مبلمان منزل‌تان اضافه کنید. مدل و طرح اصلی چنین کتابخانـه‌ای هم بستگی تام و تمام بـه سلیقه شما و هماهنگی با دیگر اجزاء منزل‌تان دارد. از اینرو ما درون بخش آموزشی تارنمای “آکرومارکت” ویدیویی را بارگذاری کرده‌ایم کـه در آن شیوه طراحی و ساخت یک کتابخانـه کوچک با کارتن مقوایی را آموزش مـی‌دهد. کتابخانـه‌ای کـه در نـهایت زیبایی و با کمترین هزینـه ممکن، پذیرای کتاب‌های شما خواهد بود.


: ساخت کتابخانه با کارتن




[ساخت یک کتابخانـه کوچک با کارتن مقوایی - آکرومارکت ساخت کتابخانه با کارتن]

نویسنده و منبع: mohammad roostaei | تاریخ انتشار: Wed, 27 Jun 2018 04:40:00 +0000